Praktische tools voor B2B verkoop en service
Klant- en verbeteringsgerichte tools
Waarom zijn klant- en verbeteringsgerichte tools belangrijk? Omdat in B2B strategie, verkoop en service zijn twee vragen altijd relevant:
- wat is hetgeen we bijdragen aan onze klanten?
- wat is daarvan de waarde?
Omdat het antwoord op deze vragen voortdurend verandert, moeten Sales & Service teams getraind zijn om deze vragen steeds opnieuw te stellen en te beantwoorden. Op basis van data en vanuit de wens om continue te verbeteren. Dat is klant- en verbeteringsgericht zijn.
Om hen te helpen dit gestructureerd en gedisciplineerd te doen, bied ik klant- en verbeteringsgerichte tools: Value Selling om de waarde van onze bijdrage aan de klant beter te begrijpen en de RCCM om teams te helpen koers houden bij de uitvoering van strategie of plan.
Value Selling: wat is de waarde van je oplossing voor de klant?

Mijn praktische benadering van Value Selling helpt verkoopteams om de waarde van een B2B product of dienst beter te begrijpen.
In een tweedaagse workshop worden de principes van value selling uitgelegd en toegepast met behulp van een praktisch gereedschap. Een tool dat teams vervolgens kunnen gebruiken voor hun verkoopprojecten. Om zo goed voorbereid op pad te gaan. De “return on investment” in het product of dienst te kennen vanuit het oogpunt van de klant. Te weten welk probleem het oplost voor de klant.
En dus om zo beter een prijs te kunnen bepalen op basis van die klantwaarde.
Koers houden met RCCM
Een praktische methode voor “problem solving” en dus koers te houden bij de uitvoer van strategie of plan.

Hoe blijf je als Verkoop & Service zowel wendbaar als gericht op het eindresultaat? Het is onvermijdelijk dat er tijdens de uitvoering van het plan problemen ontstaan. De wereld verandert immers voortdurend.
Gelukkig is er een eenvoudige en gestructureerde methode om de oorzaak van een probleem of van een afwijking van het plan te vinden en aan te pakken. De RCCM.
RCCM staat voor Root Cause Countermeasures. De methode gaat uit van vier stappen. Het begint met het definiëren van het probleem. Dan het vinden en categoriseren van relevante data. Vervolgens hoe tot de kern van het probleem door te dringen (de “root cause” te vinden). En tot slot hoe effectief maatregelen te nemen die het probleem zullen oplossen. Een tool om regelmatig te gebruiken om strategie effectief uit te voeren.
Tijdens een eendaagse workshop wordt de RCCM methode uitgelegd en toegepast op problemen uit de eigen praktijk. Teams kunnen de RCCM tool vervolgens gebruiken in hun dagelijks werk.
De klant- en verbeteringsgericht tools breng ik mee als Chief on Demand of kunnen als aparte dienst worden aangeboden.
Voor meer informatie, download de flyers:
info@savigon.nl / +31(0)651183872 / contactgegevens